Existujú knihy, ktoré sa vám zadrú pod kožu. Knihy, ktorých dej je čarovný a postavy nezabudnuteľné. Sú to knihy, ktoré majú potom na svedomí, že na sociálnych sieťach zdieľame obrázky o svojej závislosti na čítaní, knihy, ktoré možno prečítame len raz, ale nevytlačia nám ich z hlavy žiadne lacné romány ani napínavé detektívky. Pre mňa je jednou z takých kníh 1Q84.

Román 1Q84 od Haruki Murakamiho vyšiel po vzore originálneho vydania rozdelený na dve časti (Kniha 1 + Kniha 2 spolu). Na poslednú časť, Knihu 3, sme museli čakať celý rok. Je záverečná tretina knihy iba predvídateľnou dohrou alebo je to ten posledný dielik puzzle, na ktorý sa počkať oplatilo?

Kniha 3 nadväzuje presne tam, kde sme skončili. Znovu sme vo svete 1Q84, ktorý je na nerozoznanie od normálneho roku 1984, a predsa niečím odlišný – minimálne tým, že na oblohe svietia dva mesiace. Potom, ako Aomame odprevadí zo sveta lídra náboženskej sekty Úsvit, ukrýva sa na tajnom mieste a snaží sa nájsť Tenga, svoju osudovú lásku z detstva. Tengo sa zase usiluje dať do poriadku svoj vzťah s otcom, ktorý leží na smrteľnej posteli. K striedavému rozprávaniu dvoch hlavných postáv pribudol Ušikawa, nenápadná postava z prvých dvoch kníh.

Celá recenzia na Neoluxor.cz

Existujú knihy, ktoré sa vám zadrú pod kožu. Knihy, ktorých dej je čarovný a postavy nezabudnuteľné. Sú to knihy, ktoré majú potom na svedomí, že na sociálnych sieťach zdieľame obrázky o svojej závislosti na čítaní, knihy, ktoré možno prečítame len raz, ale nevytlačia nám ich z hlavy žiadne lacné romány ani napínavé detektívky. Pre mňa je jednou z takých kníh 1Q84. Román 1Q84 od Haruki Murakamiho vyšiel po vzore originálneho vydania rozdelený na dve časti (Kniha 1 + Kniha 2 spolu). Na poslednú časť, Knihu 3, sme museli čakať celý rok. Je záverečná tretina knihy iba predvídateľnou dohrou alebo je to ten posledný dielik puzzle, na ktorý sa počkať oplatilo? Kniha 3 nadväzuje presne tam, kde sme skončili. Znovu sme vo svete 1Q84, ktorý je na nerozoznanie od normálneho roku 1984, a predsa niečím odlišný - minimálne tým, že na oblohe svietia dva mesiace. Potom, ako Aomame odprevadí zo sveta lídra náboženskej sekty Úsvit, ukrýva sa na tajnom mieste a snaží sa nájsť Tenga, svoju osudovú lásku z detstva. Tengo sa zase usiluje dať do poriadku svoj vzťah s otcom, ktorý leží na smrteľnej posteli. K striedavému rozprávaniu dvoch hlavných postáv pribudol Ušikawa, nenápadná postava z prvých dvoch kníh. Celá recenzia na Neoluxor.cz
Téma - 9
Dej - 9.5
Postavy - 8.5