Ján Košturiak: Úvahy o podnikaní

Donedávna som o Jánovi Košturiakovi vôbec netušila. Na tohtoročnom Unicampe mal však prednášku, ktorá patrila do top 3 z toho, čoho som sa tam zúčastnila. Medzitým som narazila na nejaké jeho články na internete a pred pár dňami na Bibliotéke som objavila aj jednu z jeho kníh – Úvahy o podnikaní.

Nemíňajte zbytočne čas na to, ako byť úspešný. Venujte viac času hľadaniu toho, ako byť užitočný, a keď sa vám to podarí, tak sa nikdy nevzdávajte.

Musím sa priznať, že kniha Úvahy o podnikaní na mňa urobila dojem hneď od prvej strany – svojou jednoduchosťou, úprimnosťou a dobre mienenými radami. Považujem ju za príjemný protiklad k všetkej tej motivačnej literatúre, ktorou sme momentálne zahltení. Táto kniha – mne osobne – dala oveľa viac, pretože…

  • ju napísal niekto, kto býva len pár kilometrov odo mňa a pracuje so slovenskými reáliami,
  • neberie podnikanie len ako zarábanie ťažkých peňazí a život ako vychutnávanie si pôžitkov, ale ako schopnosť rozvíjať svoj talent a vytvárať hodnoty, ktoré niekto potrebuje a ocení,
  • je veriaci,
  • má za sebou nespochybniteľné úspechy.

Ján Košturiak píše o tom, že ak chceme motivovať ľudí, aby kvalitnejšie pracovali, niekedy stačí iba obyčajná slušnosť. Namiesto toho, aby sme nechali ľudí objaviť a rozvinúť svoje výnimočné schopnosti a talent, bežíme proti vetru a snažíme sa ich usmerňovať a riadiť. Je tiež dôležité byť pripravený, aby nás niečo v podnikaní neprekvapilo, ale nezaťažovať sa tým, čo ovplyvniť nemôžeme. A možno sa niekedy tak veľmi snažíme o originalitu, že nás nezaujíma, ako v konečnom dôsledku len vymýšľame stále väčšie hlúposti. Pretože čím väčšiu hlúposť niekto vymyslí, tým väčšiu pozornosť médií upúta.

Podnikať teda neznamená zarábať, ale tvoriť a vytvárať – nie pre seba, ale pre druhých, ktorí podnikanie uznajú tým, že si kúpia jeho výsledok. Podnikanie je poslanie, služba, realizácia a naplnenie talentu, ktorý sme dostali. Často sa diskutuje o tom, či sú poctiví podnikatelia. Pýtam sa, či môžu byť podnikatelia nepoctiví, ak majú naplniť skutočný obsah tohto slova. Som presvedčený, že nie.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

You May Also Like
prečítať

Nápad za milión

Bez ohľadu na to, či pracujete v reklame, public relations, marketingu, alebo v neziskovej organizácii, či ste manažér,…
prečítať