FC Barcelona má heslo klubu Més que un club – viac ako klub. Websupport by mohol mať heslo viac ako firma, lebo to je to, o čo sa Michal Truban s kolegami už 15 rokov snaží.
V týchto dňoch je okolo Michalovej knihy Support veľké haló, veľa sa o nej popísalo a prakticky každý, koho by mohla zaujímať, o nej buď počul alebo ju už má. Preto len zopár postrehov, ktoré môžem poslať ľuďom, ktorých zaujíma môj pohľad.
Na Slovensku je táto kniha unikát – veď aby sa v krajine, kde sa slovo podnikateľ berie ako nadávka, predávala kniha o biznise nejakej firmy ako teplé rožky? Lenže meno Michal Truban je už na Slovensku značkou a jeho firma lídrom vo svojej oblasti, preto sa niet čo diviť, že sa už počas predpredaja vyšplhala na prvé miesto.
Kto pozná Miša osobne, príp. aspoň z jeho vyjadrovania v médiách či na svojom blogu, vie, že to je človek, ktorý netlačí ľuďom kaleráby do hlavy, naopak – je úprimný a otvorený (čo ja na ľuďoch milujem). Jeho články na blogu sú občas bez diakritiky, s preklepmi a písané ako prúd vedomia, ale obsahujú vždy veľa užitočností, ktoré sa rozhodol spísať pre druhých namiesto toho, aby sa vyvalil s drinkom na pláži. To je na ňom sympatické, že aj keď je už (pre nás obyčajných smrteľníkov) za vodou, stále má chuť sa deliť a byť prínosom.
A cítiť to aj z jeho knihy.
Tá nie je len zhrnutím jeho blogov zviazaných v hrebeňovke (aj keď k nemu by sa mi to hodilo), je to aj kus peknej knihy. O dizajn sa postaral Dodo Dobrík, z ktorého sa pomaly ale isto stáva taký slovenský Martin Pecina.
Pasáže mapujúce príbeh Websupportu striedajú teoretickejšie pasáže ohľadom budovania a riadenia firmy, marketingu, ale aj (pre mnohých okrajové) témy ako kúpa či predaj firmy. Vďaka tomu je kniha dynamická a dobre & rýchlo sa číta, ale zároveň sa okrem niečích praktických skúseností a failov aj niečo naučíte.
Áno, aj ja, ktorá to s Websupportom ťahám už pár rokov (asi 7?), som sa niečo nové dozvedela a knihu ma bavilo čítať. A to som už rezignovala na čítanie motivačných kníh. Možno preto, lebo v tých zahraničných sa píše stále dokola to isté a slovenské prostredie je mi predsa bližšie a reálnejšie.
Pre koho je kniha Support?
- pre podnikateľov (či už začínajúcich alebo skúsených, lebo inšpirácia)
- pre marketérov (lebo dobrá success story)
- pre ľudí, ktorí majú pocit, že je to tu všetko naprd (lebo nádej)
P. S. Berte a vychutnávajte ;)