Ako železnice novú marketingovú kampaň vyrobili

Dobre čítate, naše železnice veru nepatria do starého železa! Keďže je teraz módne urobiť si originálnu propagáciu, ani ony nelenili a pripravili si skutočne kreatívny kúsok. Dokonca pre jeho uskutočnenie nepotrebovali ani žiadny Triad, ani žiadnu Zaraguzu, sami si to celé vymysleli aj zrealizovali.

Nová kampaň má názov: Vyprovokuj svojho zákazníka. Celý princíp je veľmi jednoduchý. Dokonca taký jednoduchý, že čím máte viac chochmesu, tým menej mu budete rozumieť…

Potrebujete:

  • 1 obyčajnú sobotu (takú, kedy sa nič iné nedeje, aby efekt bol čo najsilnejší)
  • 1 nový poschodový osobák (aby mu nebolo čo vyčítať)
  • 1 výrečnú tetu sprievodkyňu
  • 1 zaúčajúcu sa tetu sprievodkyňu
  • zopár cestujúcich (ale skutočne len zopár)

Ako kampaň prebieha:

Predstavte si praobyčajnú scénu vo vlaku, starú ako ľudstvo samo: k cestujúcim príde 1 výrečná teta sprievodkyň (VTS) a a 1 zaúčajúca sa teta sprievodkyňa (ZTS). Kým ZTS kontroluje bez slova lístky, VTS striehne na nevinných cestujúcich, či neobsadili viac ako jedno sedadlo. Vôbec jej neprekáža, že vlak je menej ako poloprázdny.

– Tie veci si odložte, nemôžete ich mať na sedačke.

– (Neveriacky sa na ňu dívam, lebo zatiaľ nemám slov.)

– Zaplatili ste si len jeden lístok, takto bránite cestujúcim obsadiť miesto!

– Prosím? Ja nikomu nebránim, veď keď si niekto bude chcieť sadnúť, tak mu to miesto uvoľním.

– Mám vám vystaviť lístok na ďalšie miesto, ktoré zaberáte?

– Ale veď tento vlak je poloprázdny…

– Mám vám priniesť prepravný poriadok?

– (Krv vo mne vrie, očkom sledujem, či tam nie je skrytá kamera, ktorá by všetko vysvetľovala. Ale beriem si bundu a 1 euroobal, ktoré mám položené vedľa seba a dávam si ich na seba.)

– Ja nie som povinná vás upozorňovať! Mám vám vystaviť ten lístok?

– Dobre, dobre, veď som si to dala preč… (Som cholerik, nechcem si kaziť deň, a tak neveriacky rezignujem a v duchu vymýšľam nadpis tohto článku.)

Počas cesty VTS v závese so ZTS opakuje celý proces s každým novým cestujúcim, ktorý si prisadne. Dve dámy predo mnou mali väčšiu chuť hádať sa, tak si vypýtali aj ten slávny prepravný poriadok. Naozaj sa tam píše o tejto povinnosti, ale prečo to VTS rieši práve v takmer prázdnom vlaku, tomu naozaj nerozumiem. Neviem si to vysvetliť inak, ako že ide naozaj o novú marketingovú kampaň, ktorej premakanosť je nad moje rozumové kapacity…

Total
6
Shares
11 comments
  1. na vás Slovácích obdivuji, že i když vás někdo nesmyslně buzeruje a otravuje, pořád mu ještě dokážete říkat „teta“ …:)
    moc zkusenosti s cestováním vlakem nemám (naposledy jsem jezdil vlakem na škole – právě na Slovensko), minulý týden jsem cestoval vlakem po hodně hodně dlouhé době, a naštěstí po mě nikdo další lístek za tašku nechtěl, ale dokáži si představit, že i u nás se najdou podobné tety – ZTS a VTS, které by možná i vlak pro tašku na sedadle zastavily . . . .
    v úterý pojedu vlakem opět – nějak si tuto činnost začínám oblibovat :), tak třeba se zadaří i mě – vyzkouším ;)

    JJ

  2. Ja mam tiez negativnu skusenost z piatka, ked som sa slusne pytal na restauracny vozen bolo mi odpovedane ze si musim jedlo nosit vlastne.

    A to bol rychlik do kosic, ktory mal vozne cca 50 rocne. A zas pozitivna skusenost ked som sa enem stazoval na twitteri mal som velmi zaujimavu debatu s RegioJet (plus pre nich a ziskali si ma)

  3. Ponaučenie: necestovať vlakom, teda na Slovensku určite nie. Myslím si, že podobných príhod máme každý plno… Tie tety treba nazvať pravým menom: pi.e a ďalej sa tým nestresovať a jazdiť autom

  4. jasne, autom… do hrobu. vo vlaku mozem na pocitaci pracovat a vybavim za ten cas tolko, co ty soferujes a stresujes sa nadavanim na zapchy a vodicov nedavajucich smerovky… ale pobavil si.

    a kazdy mame skusenost so zlymi vlakmi. len druha vec je, ze ked mame skusenost s drobym vlakom, tak o takej nenapiseme. klasicky slovakistan.

  5. A nie je „dobry“ vlak samozrejmost? Ked si za nieco zaplatim, tak mam pravo ocakavat, ze za to dostanem prislusnu sluzbu. Ked narazim na nejake zvlast mile spravanie nad ramec povinnosti, nemam problem ho taktiez pochvalit. No ked 99-krat vyuzijem tuto sluzbu, a na 100.-krat porusim nejake pravidlo, tak tiez nikto ocividne neriesi, ci som inak vzorny cestujuci, ale rovno sa ku mne spravaju ako k vagabundovi?
    Mimochodom vo vseobecnosti sa pise aj o dobrej skusenosti. Len sa o nu musi firma zasluzit. Pouzijem ako otrepany priklad Martinus alebo Websupport – s nimi ja zazitok nakupovat alebo komunikovat, a mozem o tom napisat pozitivnu skusenost kazdy raz, kedy to zazijem (a obcas to aj robim). Lenze tu ide o dlhodobe budovanie si takehoto mena.

  6. Ahoj,

    No klobuk dole pred tvojimi nervami. Keby som tam sedel ja uz by sme sa hadali na plne pecky. Povedal by som jej nech mi donesie cestovny poriadok ale v anglickom jazyku pretoze pos slovensky neviem citat a nechal by som si vystavit listok a nasledne by som jeje povedal ze ho nechcem pretoze na tom mieste nesedim a listok uz mam.

  7. Chcel som napisat blog ale rozhodol som sa len pridat komentar k tomuto prispevku elbo to uplne vystihuje moju situaciu

    sli sme s priatelkou vo vlaku iba ja a ona v kupecku pre 6 a mal som rupsak s notebookom a fotkaom polozeny na sedacke vedla seba nech nahodou nepadne … sprievodkyna ma 4x upozornila ze si to mam vylozit hore .. ked som sa spytal ci mi to preplati ked to padne tak rozpravala ze porusujem pravidla .. bla bla bla

    dnes som siel rychlikom ZA -> BA .. bol dost plny .. bol som vo vozni kde su 4 a 4 sedacky takze vidno do celeho vozna.. ludia sa tlacili po 4 vedla seba .. ale niekde sedeli slecinky a svoje rupsaky a kabelky mali na druhej sedacke .. chodil sprievodca vela krat okolo nich a nic im nepovedal .. tak ako to vlastne funguje nerozumiem tomu ..

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

You May Also Like