2 + 1 biznis, ktorý stojí za reč

Nie som ekonóm ani nič podobné, ale môžem si dovoliť jednoduché tvrdenie, že dnes je ponuka oveľa väčšia ako dopyt. Vôbec nie sme závislí od jedného výrobcu, od jednej značky, pretože ak nám nevyhovuje, naše potreby väčšinou dokáže uspokojiť niekto iný. Firmy, ktoré ponúkajú svoje výrobky alebo služby, sa už dnes musia biť o svojich klientov, každý má na to svoje nástroje. Oveľa špeci-kecy taktiku ale potrebuje ten, kto chce vybočiť z priemeru, a ponúknuť niečo viac. Nejakú pridanú hodnotu.

Chcela by som “vytrčiť” spomedzi davu 2+1 firmu, ktorých filozofia ma oslovila. Skúsení internetoví harcovníci ich veľmi dobre poznajú a vlastne ani nemusia čítať ďalej, pretože sa nedozvedia nič nové.

Martinus

Myslím, že by sme ťažko našli niekoho, kto by nepoznal toto najväčšie internetové kníhkupectvo na Slovensku. A pritom to nie je tak dávno, keď to bolo kníhkupectvo ako každé iné. Ako je možné, že sa vypracovali tak, že sa z nich stalo najpopulárnejšie miesto na kúpu kníh? Odpoveď: skvelý marketing a dobré nápady. Myslím, že dokonca prispeli k tomu, že sa nákup a čítanie kníh stalo akousi módou, prirodzenou súčasťou životného štýlu. Ale možno mnohí nevedia, že Martinus stojí aj za niekoľkými projektmi z vlastnej dielne, ktorými spestrujú knižný život. Staršou záležitosťou je napr. projekt Slovensko píše román, momentálne prebiehajúcimi je Slovensko číta alebo výborný projekt Knihobežník, ktorý dávam všetkým do pozornosti. Ako je dnes už bežné, samozrejmosťou je aj flexibilná a priateľská komunikácia na Facebooku či na Twitteri. Ale aby som len nechválila kvalitné služby, mám aj jedno mínus, a to dosť vysokú cenu kníh v porovnaní s konkurenciou.

Websupport

Širším masám už bude názov tejto firmy povedomý pravdepodobne menej, ide totiž o oblasť, známu skôr ľuďom, zaujímajúcim sa o IT. Websupport je firma, ktorá ponúka webhosting, čiže priestor na umiestnenie webových stránok. Webhostingové firmy sú vždy akýmisi “krstnými rodičmi” webstránok, pretože sa starajú o to, aby weby uložené na ich serveroch fungovali a sú to ľudia, s ktorými tvorcovia webu najviac spolupracujú. Websupport k dnešnému dňu hostuje 19672 domén, v rámci nich sponzoruje aj moju stránku, na ktorej sa práve nachádzate, alebo stránku Združenia mariánskej mládeže (www.zmm.sk), o ktorú sa starám, obidve prostredníctvom projektu Freeweb, cez ktorý podporujú zaujímavé projekty. Ja osobne mám s nim veľmi dobré skúsenosti, vždy mi až tak dobre padne, keď problém či otázku na helpdesku vyriešia promptne, milo a priateľsky. Okrem toho sa snažia pomáhať aj v oblasti tvorby webu a poskytujú bezplatné poradenstvo svojim klientom. Skrátka, hoci sa tomu ťažko verí, nedívajú sa na všetko iba cez peniaze, ale dôležitý je pre nich ľudský prístup. Prajem im preto, aby im klienti vedeli odpustiť aj väčšie množstvo výpadkov v poslednej dobe, ktoré ich mrzia rovnako, ako nás.

Buzzhunter

Na záver ešte spomeniem jeden projekt, ktorý je síce zatiaľ ešte v plienkach, ale dávam mu veľkú nádej do budúcna, ak sa nenechá odradiť a bude na sebe makať. Ide o projekt marketingovej agentúry, ktorá sa rozhodla využiť techniku “buzz”.

Buzz
Buzz je to, čo vzniká ústnym podaním akýchkoľvek informácií. Buzz je to, čo všetci robíme každý deň. Je to vymieňanie si úprimných názorov medzi dvoma alebo viacerými ľuďmi.

Stačí sa len zaregistrovať na ich stránke, stať sa buzzhunterom a zapájať sa do ich kampaní. V jednej z nich sa rozdávali priesvitné nálepky na Macbooky (“decolepky”), v druhej zase cédečká. A ako sa hovorí na Slovensku: “Keď dávajú, ber, keď mlátia, utekaj” :).

Takže to boli 3 biznis záležitosti, o ktorých som si povedala, že sa s vami podelím. Možno som vás inšpirovala ku kúpe knihy, zriadenia webu alebo zapojenia sa do marketingovej kampane. Účel tohto článku ale nebol reklamný (len aby sa nezabudlo/let’s not forget;)).

1 comment
Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

You May Also Like