Pred týždňom som sa na Manager Expo zoznámila s viacerými zaujímavými ľuďmi, jeden z nich bol aj Juraj Sasko, ktorý mal na konferencii hneď dve prednášky. Medzi rečou spomenul zaujímavú aktivitu – slepý porovnávací test dvoch nealko nápojov, tak som ako správna blogerka využila príležitosť a cez týždeň v rámci mojej cesty do Bratislavy som ich navštívila, aby som sa o tom dozvedela viac.
Na internete ste možno postrehli zopár reklám na túto akciu, ktorá prebieha vo viacerých slovenských mestách. Ak sa chcete zúčastniť, aktuálny prehľad nájdete na oficiálnej stránke Kofboj.sk. Ja som sa pred spomínanou návštevou žiadno nepripravovala, nevedela som (okrem toho, že to už beží) takmer nič. Juraj a Lenka mi všetko vysvetlili – samotný priebeh testu, ale hlavne mi popísali, akými spôsobmi sa zaručuje transparentnosť. Lebo poznáte to, v obchodoch sú ochutnávky na bežnom poriadku, ale všade tam viete, čo ochutnávate.
Tu to neviete – nalejú vám po asi 1 dl do dvoch pohárov, v jednom je nápoj A a v druhom nápoj B (poháre sú označené 1 alebo 2, a vy neviete, či v jednotke je A alebo B). V mestách, kde kampaň prebieha, vám nalievajú šarmantné kofbojky, teda vlastne – podávajú vám poháriky, naliate nalievačmi v uzavretej miestnosti, odkiaľ poháre posúvajú len na táckach cez malý otvor (nalievači sú tam počas celého testu – asi 5 hodín, a nemôžu si ani odskočiť :). Pri kofbojkách je prítomný aj notár, ktorý na celý priebeh dozerá (!) a tiež svalnatý bodyguard, ktorý sa zo stánku ani nehne. Ak sa nejaký čas (pár minút) do stánku ľudia nehrnú, tak sa naliate nápoje z pohárikov vylievajú a dopĺňajú sa nové – aby boli stále rovnako čerstvé, bublinkové, voňavé, a udržiavané pri štandardnej teplote. Tých opatrení je ešte oveľa viac, ale aby som vás neunavila, nebudem všetky rozpisovať. Choďte sa presvedčiť – mimochodom, každý deň sa zo zapojených losuje jeden výherca iPadu :).
Ako hovoria organizátori, cieľom testu je, aby si ľudia uvedomili, podľa čoho sa rozhodujú pri nákupe (v tomto prípade nealko nápojov, ale dá sa to aplikovať takmer na všetko). Ak budete mať v obchode pred sebou dva druhy – jeden známy (väčšinou drahší), druhý neznámy (lacnejší), ako sa rozhodnete, čo kúpiť? Pravdepodobne na základe toho, čo vám niekto odporúčal – a najčastejšie nám odporúča reklama. Budem úprimná, ja sa tak rozhodujem tiež. Akosi tým reklamám slepo dôverujeme namiesto toho, aby sme sa presvedčili, čo nám viac chutí alebo vyhovuje.
Preto takúto kampaň oceňujem – originálnym spôsobom prinúti nás, klasických spotrebiteľov, trochu viac rozmýšľať. Ak ste zvedaví na výsledky testu, objavia sa na 24. októbra na webe i v médiách.
2 comments
No hej, ale iné je ochutnať malé množstvo, vtedy človek preferuje viac sladké. Tuším Coca-Cola mala problém dávnejšie, keď došla pepsi na trh snažili sa dačo zmeniť dali ochutnávať ľuďom malé množstvo potom to vyrábali a nepredávalo sa to. (neviem či to bola presne Coca-Cola a pepsi, hlavné je, že človek v malom množstve preferuje iné ako keď má vypiť 0,5 až 2litre)
To je možné, ale málokedy vypije človek 0,5l – 2l na jeden hlt, nie? Jediná výnimka – strašné horúčavy a prídeš do krčmy, tak si vypýtaš pol litra kofoly a vieš to vypiť pomaly na jeden hlt. Ale to nie je štandardná situácia štandardného človeka. Pokiaľ nepiješ od smädu, tak piješ decentne. A keďže som to vyskúšala, tak tie chute sú veľmi podobné, ten odtieň je veľmi jemný.